Bağışıklık Sistemi

Bağışıklık Sistemini Güçlendirmek İçin Tüketilecek Besinler

Bağışıklık sistemi, insan vücudunun hastalık durumlarına karşı koruma göstermesini sağlayan ve son derece güçlü bir savunma sistemidir. Özellikle mevsim geçişi gibi dönemsel durumlarda sık sık görülen soğuk algınlığı, grip, nezle ya da boğaz ağrısı gibi hastalıklarla savaşılması noktasında güçlü bir savunma sistemi büyük rol oynar. Doğa üzerinde bu sistemin güçlenmesi kısmında büyük oranda etkili olan pek çok besin kaynağı bulunur. Doğru besinleri tüketerek ekstra bir şeye gerek kalmadan bağışıklık sisteminizi güçlendirmeniz mümkündür. Peki bağışıklık sistemini güçlendirmek için tüketilecek besinler nelerdir? Hangi oranlarda tüketilmesi tavsiye edilir? İşte bu konu hakkında merak ettiğiniz bütün detaylar!

Bol Bol Su Tüketimi

Suyun bol tüketilmesi sadece bağışıklık sisteminin güçlenmesi açısından değil, aynı zamanda vücudun genel sağlığı açısından da büyük önem arz eder. Sıcaklık oranının azalma gösterdiği dönemlerde, su tüketiminde de azalmalar meydana gelir. Fakat vücudun suya olan ihtiyacı her mevsim devam eder. Bu sebeple özellikle grip ve nezle gibi hastalıklardan korunmak amacıyla günde 2 ile 2,5 litre arasında su tüketmeniz tavsiye edilir.

Günlük Sebze ve Meyve Tüketmek

Meyve ve sebze çeşitleri son derece yüksek besin değerlerine sahiptir. Bu sayede de vücudun bağışıklık sisteminin güçlenmesi noktasında etkili olurlar. Hatta hastalıklara karşı da vücut direncinin artmasında rol sahibi olur. Kuşburnu, maydanoz, kivi, biber, portakal çilek ve enginar gibi besinler C vitamini açısından yüksek değere sahiptir. Badem, fındık, ceviz ve benzer besinler de E vitamini açısından yüksek değerlere sahiptir. Ispanak, havuç, brokoli, domates, bal kabağı ve pırasa gibi besinler ise A vitamini bakımından oldukça zengindir. Bu sebeple hem sebze hem de meyve tüketimine ekstra özen göstermeniz gerekir.

Yulaf Tüketmek

Yulaf, farklı noktalarda bağışıklık sistemini güçlendirmek için tüketilecek besinler arasında yer alır. Tüketildiği zaman bağışıklık sistemini harekete geçiren yulaf, aynı zamanda yapılmış olan pek çok bilimsel araştırmada diyabet, mikrobiyal enfeksiyonlar ve kanser gibi hastalıkların da tedavisinde etkili olduğu gözlenmiştir. Özellikle sıklıkla gribe ya da soğuk algınlığına yakalanan insanların bağışıklık sistemini güçlendirmek için mutlaka öğünlerine yulafı eklemeleri tavsiye edilir.

Sarımsak Tüketimi

Sarımsak, geçmiş zamanlardan günümüze kadar uzanan zaman dilimi içerisinde her zaman yemeklerin vazgeçilmez lezzetleri arasında ilk sıralarda yer alır. Bununla birlikte insan sağlığı açısından da önemli bir yere sahip olduğu bilinir. Sarımsağın içermiş olduğu allicin, son derece güçlü bir antioksidan etki sunar. Bu özelliği sebebiyle de bağışıklık sistemini tam anlamıyla destekler. Dolayısıyla pek çok hastalığın oluşumunun önüne geçilmiş olur.

Günlük Yeşil Çay Tüketin

Bağışıklık sistemini güçlendirmek için tüketilecek besinler arasında yeşil çay da önemli bir noktada yer alır. Yeşil çayın içinde bulunan kateşin, antioksidan bir etki yaratarak bağışıklık sisteminin güçlenmesine katkıda bulunur. Üstelik kan şekerini dengeye sokar ve kalbi de güçlendirir. Fakat yeşil çay, diüretik yani idrar söktürücü bir etkiye de sahiptir. Dolayısıyla böbrek ve tansiyon hastası olan kişilerin tüketimden önce bir uzmana danışmaları tavsiye edilir.

Kefir ve Yoğurt Tüketimi

Son yollarda yapılmış olan pek çok araştırma, probiyotik etkiye sahip olan besinlerin aynı zamanda bağırsak florasını da geliştirip bağışıklık sistemini ciddi derecede güçlendirdiğini ortaya koyar. Ayrıca probiyotik özelliğe sahip olan besinlerin iltihabi yani enflamatuvar hastalıkların oluşumunun da önüne geçtiği bilinir. Bunun yanı sıra antioksidan özelliği de ekstra fayda sağlar. Bu sebeple günlük kefir ve yoğurt tüketimi, bağışıklık sistemini güçlendirmek noktasında son derece önemli bir yere sahiptir.

Zencefil Tüketmek

Her besinin sahip olduğu besin değeri farklıdır. Zencefil; C vitamini, B6 vitamini, demir, kalsiyum, magnezyum, manganez, potasyum ve lif bakımından fazlasıyla zengindir. Özellikle de grip, soğuk algınlığı ya da nezle gibi hastalıklara karşı ekstra koruyucu bir kalkan görevi görür. Bu nedenle bağışıklık sistemini güçlendirmek için tüketilecek besinler arasında her zaman ilk sıralarda yer alır.

Şeker Tüketimini Minimum Seviyeye İndirin

Son dönemlerde yapılmış olan çalışmalar, şeker tüketim oranının fazla olması durumunda bağırsak florasını bozulup bağışıklık sistemini baskı altına aldığını gösterir. Bu sebeple beslenmelerinizde şeker ve şekerli olan besinleri azaltmanız bağışıklık sistemini güçlendirmek kısmında önem arz eder.

Doğal ve katkısız ev yapımı ürünlerimiz için ürün ve kategori sayfalarımızı ziyaret edebilirsiniz:

Bir cevap yazın

Alışveriş Sepeti

0

No products in the cart.

Sohbet
Bir sorunuz var mı?
Reis Organik
Merhaba, nasıl yardımcı olabiliriz?